söndag 17 januari 2010

Det finns inga ord

När är skrivtorkan över? När skall skrivkrampen släppa? Hur kan jag åter bli en skrivande människa? Hur överbrygga skaparkrisen?

Ord knackas ned på måfå. Hoppas på att något vettigt hamnar på skärmen. Provar nya inledningar, raderar, jobbar med tio inlägg åt gången, stänger ner, gör annat, öppnar igen och testar att skapa ytterligare ett inlägg. Ingenting fungerar. Ingenting.

När skaparkraften sinar slänger man ihop en best of-samling. Kanske lite pretentiöst men en smart lösning på ett problem.

Ett fall och en lösning - om ett digital storytelling-projekt som prövar mig

Folk bits - om öppna nätverk och farorna på nätet

Stolt men inte nöjd - om vad jag inte längre behöver göra när skolan blivit digital

Tack för en underbar vanlig dag - om en mardröm jag hade, eller om hur det en gång var, eller om hur det fortfarande är på en del håll, tyvärr...

Jag är inte arg - ett inlägg i debatten om datorer i skolan eller inte

Jag hoppades att få ihop tio stycken men det blev bara fem. De höga tankarna om mig själv pulvriserades.

3 kommentarer:

  1. Som med allt skapande så blir det bättre om man backar lite från objektet, man kan se helheten och genom att se helheten så kan man hitta detaljer att arbeta med. Inspiration kommer och går hela tiden, det gäller bara att slapna av och låta tankarna vandra.

    SvaraRadera
  2. Ungefär som min presentationsfilm till TÄNK OM. 22 idéer. Men ingen bär till Rom...

    Längtar efter fler klokheter från Falkenberg...

    /Joachim

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag känner igen mig. Väntar fortfarande på vändingen här. Och rätt som det är så kommer det väl en bloggrad eller två. Intryck efter Londonturen råder jag näppeligen brist på.

    :) Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar mitt inlägg.