fredag 5 mars 2010

Vad skall du bli?

Mina elever i år 8 är på PRAO. De är ute i två veckor och jag borde hinna med en himla massa, men jag blir bara stressad och utför mindre än vanligt. Det är åtminstone så jag upplever det.
Jag har besökt en del av eleverna på arbetsplatserna. Det är spännande att se dem i en annan miljö, i ett annat sammanhang.

I förkortad version ser deras PRAO-uppgift från mig ut så här:

Du skall presentera företaget/arbetsplatsen som du gör din PRAO på.
Du väljer själv hur du skall presentera företaget/arbetsplatsen, men du skall tänka att du både skall berätta OM och FÖR stället du har varit på. Det kan t ex innebära att företaget skulle kunna använda din presentation till att berätta om sin verksamhet för andra. Det betyder även att det du gör skall vara publicerbart på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar mitt inlägg.