lördag 6 juni 2009

Då känns det lite lugnare




Betygen är satta, de skriftliga omdömena är skrivna och kvalitetsrapporten är på god väg att bli färdig. Det är synd att man inte lagt ner så mycket tid på att göra bra undervisning. De sista veckorna på en termin är helvetiskt hektiska och då har jag ändå, under terminen, kontinuerligt skrivit i de skriftliga omdömena. Nu känner jag att det är lite lugnare och då blev det lite tid till bloggandet, även om det känns ganska tomt på skrividéer just nu, men det är kanske ingen som märker någon skillnad.

Jag har länge tänkt att skriva om vad digital kompetens innebär och hur skrivningen i de nya läro- och kursplanerna borde se ut och det kommer men får vänta ett tag.
Jag skulle kunna skriva om de skriftliga omdömena och min irritation skulle säkert skapa intressant läsning, men kanske inte nyanserad sådan och det får också anstå tills vidare.
Det hade varit intressant att blogga om Ruben Puenteduras modell om hur undervisningen med den nya tekniken borde se ut, d v s ett modernt lärande med omdefinierade elevuppgifter. Det inlägget vill jag i så fall lägga ner mycket energi på och det är nog så att den saknas, just nu. Jag hör av mig igen när jag har återfått kraft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar mitt inlägg.